jueves, 15 de noviembre de 2012

MUSEU DE LA XOCOLATA

 
13/11/12
Dimarts 13, vam visitar el Museu de la Xocolata de Barcelona.
Aquesta visita al museu, la vam fer perque creïem que aquest era
un bon lloc educatiu per als nens, tot i que incorporaria unes explicacions
detallades sobre cada figura de xocolata.
Allí vam poder observar tot tipus d'estatuetes de xocolata, desde
el mític Kubala exjugador del Barça, també La Sagrada Família, fins
al personatge de dibuixos animats Lucky Luke.
Va ser una "dolça" visita.

miércoles, 14 de noviembre de 2012


Lectura de: L’Elogi de la feblesa,

 d’Alexandre Jollien.

 
 
SINTESI: Aquest relat autobiogràfic d'una vida singular i sorprenet narra el camí seguit per Jollien, un jove amb paràlisi cerebral que després d'un llarg periple, va aconseguir estudiar a la Universitat.

 


1.      En que consisteix aquesta obra autobiogràfica. Què hi plasma l’autor? Com ho plasma, per què ho plasma?

Aquesta obra, és un relat autobiogràfic d’Alexandre Jollien, un jove amb paràlisi cerebral, el qual narra la seva experiència des de que va sortir d’un taller per a persones discapacitades, amb el propòsit d’estudiar filosofia a la universitat. Es un diàleg fictici entre Alexandre i Sòcrates on es qüestionen les diferències de normalitat i anormalitat.

Durant la lectura observem tots els seus reptes, les seves dificultats, la seva gran capacitat d’integració, de voler saber ,de voler aprendre per trobar un sentit a la vida.

 

2.       El mètode socràtic en l’Elogi de la feblesa.. La forma i el fons del diàleg amb Sòcrates.

 

Aquest relat autobiogràfic està escrit en forma de diàleg, aquest es du a terme gràcies a la conversació de Alexandre Jollien i Sòcrates. A mesura que passa la lectura Sòcrates utilitzant el seu mètode, fa que Alexandre expliqui el que li passava i que en tragués unes conclusions.

El mètode Socràtic era el diàleg, ell conversava amb Alexander. Ell feia preguntes i escoltava les diferents respostes i opinions per després treure’n conclusions. Alexander amb l’ajuda de les preguntes, s’adona que no sap on esta la frontera de la normalitat amb la anormalitat, tot es diferent de com ell creia.

 

 

Sòcrates utilitza la ironia per fer-li contesta les preguntes establertes d’una manera indirecta. Consistia en reconèixer que no sabia res sobre el tema que estaven parlant, per després a base de preguntes fer veure aquells que creien que en sabien que no en saben massa. Només quan es reconeix que no se sap, quan s’han superat els propis prejudicis, es pot aprendre. Per aconseguir això, a través de diferents preguntes, feia caure en contradiccions els seus interlocutors.

Sòcrates també utilitza la maièutica, aquesta era l’activitat de les llevadores (la seva mare ho havia estat), aquestes ajuden les dones en el moment de parir. Sòcrates  amb les seves preguntes pretenia ajudar a les persones perquè reflexionessin i trobessin les respostes als seus dubtes “trobar la llum com en el part”.

 

 

 

3.      Tria un o alguns dels temes que són presents a l’obre de Jollien: l’amistat, la normalitat, els educadors, l’educabilitat de l’ésser humà, l’esforç… Fes-ne una reflexió mostrant el punt de vista de Jollien. Per anar més a fons, cita i comenta fragments del text.

“La normalitat”

Al començament de l’obra, Alexandre està molt preocupat per no ser “normal”, ell no es valora com ha persona que es, sinó que es desprecia per la seva discapacitat per no ser igual als altres.

Alexandre: “Oh estimat Sòcrates!,.... Comptat i debatut jo no era normal” (Pàg:23)

 

En el transcurs de l’obra, Alexandre se n’adona que no ser del tot normal no significa res, no seràs ni més ni menys important, fins al punt que te el dubte que potser els anormals són els altres. Alexandre creu que l ’anormalitat dóna una motivació per superar-se ell mateix i esdevenir un home de profit.

Treu la conclusió que la normalitat o no, sol depèn de la situació en que et trobis, i que lo més important és ser un mateix i tenir criteri.

 

 

 

4.      Quin efecte ha tingut en tu aquesta lectura? En què t’ha fet pensar i t’ha interrogat? En què t’ha fet canviar? Què t’ha fet pensar?`

 

Acabat el llibre “L’Elogi de la feblesa” d’Alexandre Jollien, , he quedat impressionat amb la força de voluntat i superació que ha tingut Alexandre durant els anys de vida narrats, com ha evolucionat gracies a tots els seus esforços i donar mèrits a una persona amb paràlisi cerebral com ell per com se n’ha sortit i ha pogut adaptar-se a un món difícil per a ell.

Fer entendre a tothom que ningú es igual que l’altre, que cadascú té els seus punts forts i punts febles, altres més greus, altres menys, però que tot i això són persones i que ningú ha de ser discriminat o apartat de la societat per un defecte.

I que les persones que no es senten “normals” que admirin el valor d’Alexandre per voler tirar endavant, per fer el que li agrada i ensenyar que tot pot ser possible encara que tinguis algun problema.

Recomanaria aquesta història a tothom, perquè es digne d’admirar. Ens hem de parar a pensar que no ens podem queixar per tonteries, quan  hi ha persones que per d’altres causes si troba cada dia i se’n surten.

Benvinguts al meu blog!